Відділ освіти Ізмаїльської райдержадміністрації

Семінар-практикум для вчителів української мови та літератури у Муравлівській школі

17.01.2020 р. на базі Муравлівської ЗОШ проводився семінар-практикум на тему: «Проєктування на уроках української мови та літератури з метою формування життєвої компетентності учнів». У ньому взяли участь 14 вчителів української мови та літератури Ізмаїльського району.

Розпочав семінар методист РМК М. М. Лупов, який зазначив, що останнім часом набуває поширення інтерактивний метод проєктів – особистісно орієнтований метод навчання, заснований на самостійній діяльності учнів у розробці проблеми й оформлення певним чином практичного результату розробки. Головне завдання методу – зацікавити учнів у набутих знаннях, що можуть і повинні знадобитися в житті. Школярам цікаво щось досліджувати й творити спільний продукт у команді однодумців. Микола Миколайович закликав учителів частіше залучати учнів до мовно-літературних проєктів і розвивати їхні здібності.

Директор школи Дехтяренко Яна Михайлівна представила присутнім вчительку вищої категорії Дмитрієву Л.І., яка підготувала і провела семінар з вищеназваної теми.

Людмила Іванівна підготувала разом із учнями і продемонструвала презентацію про типи проєктів: за домінуючою діяльністю (дослідницькі, творчі, рольові, інформаційні, прикладні), предметно-змістовою(мовні, літературно-творчі, країнознавчі, між предметні), за кількістю учасників(особисті, парні, групові), за тривалістю виконання(короткотермінові, середньої тривалості, довготривалі), ознайомила з етапами реалізації методу проєктів – 5 «П» ( проблема, планування, пошук інформації, продукт, презентація), з інформацією про діяльність учнів і вчителів на кожному етапі тощо.

Практична частина проводилася у вигляді захисту міні-проєктів учнями 7, 11 класів: «Творчі доробки юних дослідників». Так учні 7-го класу представили свій проєкт за повістю Григора Тютюнника «Климко», а саме: інсценування уривку твору, власноруч створений діафільм (ілюстрації), а учень-співавтор прочитав продовження повісті зі щасливим кінцем, написане ним самим.

Учні ж 11-го класу представили розгорнутий проєкт за творчістю Остапа Вишні: літературний журнал цікавих фактів про життя письменника – його життєву позицію, ідейно-естетичні ідеали, кредо і світогляд, грані особистості, характер зацікавлення і захоплення, обдарування тощо, а також фотовиставку, уявну екскурсію « У таборі ГУЛАГУ». Наступний проєкт представили художники - журнал коміксів до усмішки «Сом». Учень-психолог розповів про те, чим корисний сміх, що буває коли ми сміємось ( виділяються ендорфіни – гормони радості тощо), про сміх у творчості Остапа Вишні (детальніше на матеріалі гуморески «Зенітка»). Група одинадцятикласників склала родове дерево Остапа Вишні, інша група – ментальну карту (карту пам’яті або інтелектуальну карту).

Представлений був і колективний проєкт «Риторика як мистецтво спілкування»: учні досліджували витоки походження української мови, її місце серед індоєвропейських мов. Цікавими видалися і дослідницько-пошукові роботи: «Шкільні плутанки», «Молодіжний сленг», «Словничок типових порушень», «Ненормативні наголоси» тощо.

Усі присутні вчителі зі здивуванням та захопленням слухали школярів, Людмилу Іванівну, відмічали позитивне в роботі вчителя, радилися, як проводити той чи інший вид роботи, дякували за те, що ділиться досвідом.

Методист РМК Лупов М. М. теж виступив із методичними рекомендаціями щодо створення проєктів, у свою чергу відмітив, що Дмитрієва Л. І. добре підготувалася до семінару, провела захід на високому науковому і методичному рівні. Окрім того, він подякував адміністрації школи зо добре організований і проведений захід.



« повернутися до списку новин